Affärsvärlden är försiktigt positiva till Nordic Asias börsnotering

2021-11-26Nordic Asia

Kinesiska aktier har inte varit i ropet under 2021. Kanske visar det sig vara ett köptillfälle? Den som tror på något sådant kan överväga att teckna noteringsaktuella investmentbolaget Nordic Asia. Det skriver Affärsvärlden i en analys på fredagen.

Tidningen hittar en varningsflagga i erbjudandet inom ramen för sin granskning av nyintroduktioner. Det handlar om bristfällig information i prospektet om nyckelpersonernas track record för investeringar i kinesiska bolag.

"Kinesiska aktier har bra nyckeltal. Att investera hos någon som förstår sig på att manövrera runt de politiska risker som lurar i Kina lockar. Om detta är Nordic Asia är svårt att säga. De har inget track record vi kan lita till i alla fall. Däremot är investeringsidén tydlig och särskiljer bolaget från de Kinafonder svenska placerare annars är hänvisade till och som mest påminner om index med sin obligatoriska topptrio TSCM, Tencent och Alibaba. Affärsvärlden är försiktigt positiva till Nordic Asia och anser att den som är intresserad av Kina kan investera", skriver tidningen i sin slutsats.

Länkar till artiklarna hittar du nedan:

E-mail: thomas@nordicasiagroup.com

Hong Kong Office