Nordic Asia markerad på Nordnet

2020-11-25Nordic Asia Team

Nordic Asias grundare och investeringsdirektör Yining Wang var värd på Nordnets podcast för att dela med sig av sina insikter om de viktigaste trenderna för kinesisk konsumtion, investeringsstrategier och företag som Alibaba, Ant group, Xiaomi, NIU etc. Läs om varför den organiska tillväxten i Kina är tilltalande och hur man navigerar rätt på denna marknad.

Vänligen klicka här för att lyssna på hela podden.

Nordnet

Nordnet är en nätbank för investeringar, sparande och lån grundad 1996. Tanken bakom Nordnet är att ge nordiska sparare kontroll över sina investeringar och pensionssparande. Nordnet är en nätbank med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland med över 1,1 miljoner kunder.

Om Nordiska Asien

Nordic Asia Advisory Group 1987 AB är en svensk alternativa investeringsförvaltare och driver ett privatägt investeringsbolag Nordic Asia Investment Group 1987 AB reglerat under tillsyn av Finansinspektionen. Grundat av andra generationens svensk-kineser, med insikter och erfarenheter i båda världarna, är vårt uppdrag att lösa det nuvarande underallokeringsproblemet mot Kinas övergång till en konsumtionsledd ekonomi för att säkerställa att nordiska investerare fångar de mest relevanta investeringsmöjligheterna som skapats i detta paradigmskifte .

Via vårt investeringsbolag erbjuder Nordic Asia nordiska investerare en koncentrerad investeringsportföljexponering mot de inhemska marknadsledarna i Kinas övergång till en konsumtionsdriven ekonomi. Baserat på vår bakgrund, lokal marknadsnärvaro tillsammans med en långsiktig nordisk investeringsfilosofi och nordiska kvalitetsstandarder, strävar vi efter att identifiera och investera i ledande inhemska kinesiska företag med en stark marknadsposition, unika värdekedjor med beprövade finansiella resultat och högt ledningsägande. .

Besök Nordic Asia Investment här

Kontaktinfo