Nordic Asia – Gästar Börssnack med Hansén & Olavi

2021-08-30Nordic Asia Team

Veckans avsnitt av Börssnack är en djupdykning i Kina med hjälp av Yining Wang, grundare och VD på Nordic Asia Investment Group. Yining Wang som är andra generationens svensk-kines har väldigt god insikt i Kina och delar med sig av allt från senaste regleringarna och börsfall till hur de arbetar för att hitta intressanta bolag. Mycket trevlig diskussion och kunskapsutbyte med Erik Hansén och Jonas Olavi kring vår sektor. Lyssna gärna via Podcast eller Spotify

Om Nordic Asia

Nordic Asia Investment Group är ett svenskt investmentbolag grundades 2019 av Yining Wang, tidigare påläggskalv på Melker Schörling AB samt affärsområdeschef på Assa Abloy APAC. Tillsammans med Jason Yu, tidigare chefsanalytiker på Haitong Securities, Chu Zhu, medgrundare av House of Education AB, och Mikael Ahlström, grundare av riskkapitalbolaget Procuritas, bildar de ett svensk-kinesiskt team med lokal närvaro och gedigen erfarenhet av bolags- och makroanalys med god insikt i de marknadsledande bolagen på den kinesiska marknaden.

Vår vision är att vara den drivande kraften som möjliggör för nordiska investerare att ta vara på de investeringsmöjligheter i Kinas växande inhemska marknad. Nordic Asia Investment Group är nästa generationens nordiska investmentbolag med särskilt fokus på den digitala konsumenten i Kina och vår affärsidé är att äga marknadsledande bolag med exponering mot den växande inhemska marknaden.

Besök Nordic Asia här

Kontakta oss

Vill du investera, få mer info eller bara vill ha svar på någon fråga? Kontakta oss nedan.

Genom att ange din e-postadress samtycker du till att din e-postadress sparas för att ta emot våra marknadsföringserbjudanden i enlighet med vår sekretesspolicy.